брашно

Видове брашна и мястото им в кухнята

Или кое брашно за какво и как се ползва?

Пълнозърнесто брашно: Прави се от целите зърна на пшеницата — трици, зародиши и ендосперма, съдържа повече хранителни вещества и диетични фибри от бялото брашно. Печива само с него трудно стават, затова може да го смесите с друг вид брашно, типово, например за по-добър хляб, основа за тарт или бисквити.

Видове брашна и мястото им кухнята

Брашно от лимец: Почти не съдържа глутен и печивата от него не „бухват”, но с добавка на набухвател или смес с други брашна се получават чудесни и здравословни печива. Особеност на лимеца е, че зърната му са покрити с твърди обвивки, които ги пазят от външни влияния – болести, паразити и че не се поддава на генни модификации и изкуствено торене.

Соево брашно: Високопротеинов заместител на бялото брашно, като някои видове соево брашно са и с висока масленост. Може да се смеси с друг вид брашна.

За някои хора соята е трудносмилаема и горчива. Около 15% от хората с непоносимост към глутен не могат да я приемат, не е подходяща и при някои автоимунни заболявания.

Брашно от нахут: Обикновено се приготвя от суров сух нахут, затова когато готвите с него оставете сместа да престои за известно време или гответе по-продължително време.
Абсорбира течността. Има високо съдържание на протеин и характерен вкус, който не се харесва на всеки. Той обаче се „убива” от подправки и есенции. Като начало може да го ползвате с добавка на други брашна.

Брашно от киноа: Високопротеиново, с много силен аромат, затова внимавайте с употребата му.

Брашно от елда: Притежава естествена лепкавост и действа спояващо на продуктите. Вкусът му също е особен и не се харесва на много хора. Идеално е за бисквити и палачинки, но …може би пак с аромати.

Брашно от просо: Меко на вкус брашно, богато на основни аминокиселини и фибри. То е от алкално зърно, което означава, че се отразява по-добре на храносмилателната ни система в сравнение с другите видове зърно. Най-често то се употребява в сладкиши, бисквити и овесена каша, подходящо и за по-пикантни печива.

Кокосово брашно: Любимото ми за приготвяне на сладкиши. Има сладък аромат и кокосов привкус. Трябва да знаете, обаче, че абсорбира много бързо течностите в приготвяните ястия. Затова го влагайте на порции, по малко и наблюдавайте сместа. Когато се използва самостоятелно, консистенцията е леко зърнеста, но в комбинация с други видове брашно всичко се изглажда.

Оризово брашно: С високо съдържание на скорбяла и еластичност, близка до тази на пшеницата. Има неутрален вкус, което го прави идеален избор за печива не само за неконсумиращите глутен.

Бадемово брашно: Дава хубава структура на печивото. Има високо съдържание на протеини и мазнини. Съдържа естествени масла, които правят тестените изделия меки и влажни. Не бива да се приемат наведнъж големи количества.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *