протеинов шейк

5-минутни домашни протеинови шейкове

Без протеин на прах, без изкуствени подсладители, без овкусители.

Домашни протеинови шейкове

Каква е формулата за домашен протеинов шейк ? Нещо без протеин на прах, нещо, което ви трябва, когато имате нужда от бърза закуска в движение, или нещо, което да ви даде енергия през целия следобед?

Формулата се свежда до:
Течност+ основен протеин + протеинов бустер + плод + естествен подсладител.

Всеки шейк започва с 3/4 чаша течност и до 1/3 чаша основен източник на протеин. Въпреки че има специални съставки за тези категории, отбелязани в шейковете по-долу, лесно може да направите замяна въз основа на вашите предпочитания – бадемово или соево мляко, кисело мляко, копринено тофу.

Всеки шейк ще има собствен стил и вкус с добавяне на плодове, зеленчуци, ядки и семена.

Включва се също и естествен подсладител, под формата на фурми или лъжица агаве. Тези съставки също са взаимозаменяеми или, ако предпочитате, можете да изключите изцяло допълнителния подсладител.

Течността:
За да започнете направата на шейка си, ще трябва да изберете течност. Някои от шейкове по-долу използват бадемово мляко, някои използват кокосово мляко, а някои използват кокосова вода. Но важното нещо тук не е какъв тип течна основа използвате (тази част е напълно гъвкава) – използва се точното количество течност.

Можете да използвате соево мляко, орехово мляко, кокосово мляко, кокосова вода или всяка комбинация от тях. Всички те работят еднакво добре, без драстично да променят аромата на шейка. Тя зависи от вас и зависи от това, кое ви харесва най-много.

Протеинът:
Няма да намерите протеинов прах в тези домашни шейкове! Всеки от тях включва най-малко два природни източника на протеини: основен източник на протеин и допълнителен протеинов бустер.

Основният протеин е това, което прави тези шейкове завършени и задоволяващи глада. Протеина идва под формата на кисело мляко (може и цедено кисело мляко), копринено тофу, ядков тахан и сурово кашу. И докато всеки шейк по-долу посочва даден протеин, е лесно той да бъде да заменен с друг. Искате да направите шейка си веган? Заменете киселото мляко с една от другите съставки.
Ако можете накиснете на кашуто за една нощ.

Всеки шейк има и допълнителен протеинов бустер. Това не е огромен източник на протеини, но дава на шейка ви допълнителна плътност, вкус и ви зарежда с енергия. Тези екстри идват под формата на конопено семе, чия семена, смляно ленено семе и едри овесени ядки.

Бананов протеинов шейк протеинов шейк

Основен протеинов източник: бадемов тахан + сурово кашу
Протеинови бустери: ленено семе + овесени ядки

Смесете в каната за блендиране 3/4 чаша бадемово мляко, 2 супени лъжици бадемов тахан, 1/4 чаша сурово кашу (накиснато за една нощ), 1 среден банан (нарязан на парчета и замразен), 2 супени лъжици овесени ядки, 1 супена лъжица смляно ленено семе, поръсете с канела и блендирайте до гладка смес. Сервирайте поръсено с канела.

Цветен протеинов шейк с цвекло протеинов шейк

Протеинов източник: кисело мляко
Протеинов бустер: конопено семе

Смесете в каната на шейкъра 3/4 чаша кокосова вода, 1/3 чаша кисело мляко (може и цедено), 1/2 чаша замразени малини, 1/2 средно голямо сурово цвекло (обелено и нарязано на кубчета), 1 супена лъжица агаве и 1 супена лъжица конопено семе. Блендирайте, сипете в чаша и поръсете допълнително с конопено семе.

Зелен протеинов шейк протеинов шейк

Протеинов източник: кисело мляко
Протеинови бустери: Бадемов тахан (паста) + конопено семе

Смесете в каната на шейкър 3/4 кокосово мляко, 1/3 чаша кисело мляко (може и цедено), 1/2 чаша спанак, 1/2 авокадо, 1 супена лъжица бадемов тахан, 1 супена лъжица конопено семе и 1 супена лъжица агаве. Блендирайте, сипете в чаша и поръсете допълнително с конопено семе.

Веган Бери + Чия протеинов шейк протеинов шейк

Протеинов източник: копринено тофу (меко тофу подходящо за десерти, кремове, напитки, супи и др.)
Протеинов бустер: семена от чия

Смесете в каната на шейкър 3/4 бадемово мляко, 1/3 чаша копринено тофу, 1/2 чаша замразени горски плодове, 1 супена лъжица чия семена и 1 супена лъжица агаве, след което блендирайте. Сервирайте с допълнително поръсени чия семена.

Тропически протеинов шейк протеинов шейк

Протеинов източник: кисело мляко + сурово кашу
Протеинов бустер: семена от чия

Смесете в каната на шейкър 3/4 чаша кокосова вода, 1/3 чаша кисело мляко (може и цедено), 1/3 чаша сурово кашу (накиснато за една нощ), 1/4 чаша замразен ананас, 1/3 чаша замразено манго и 1 фурма без костилка. Блендирайте. Сервирайте шейка поръсен с чия семена.

Enjoy!

Превод от https://www.thekitchn.com

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *