фурми

Естествени алтернативи на захарта, част II

Продължавам темата за здравословната замяна на захарта с още полезни естествени продукти.

естествени подсладители

Стевия

Стевията е растение, което се ползва като подсладител заради сладкия вкус на листата му.
Народите гуарани на Парагвай са употребявали стевия като подсладител и като лекарство – сърдечен стимулант, при затлъстяване, хипертония и киселини в стомаха, за намаляване на нивата на пикочната киселина
Стевия не съдържа калории и регулира нивата на инсулина. Подходяща е за диабетици и хора с наднормено тегло. Търпи топлинна обработка. Не предизвиква появата на кариес.

*Недостатък е, че някои хора усещат горчив привкус. Не се карамелизира и не може напълно да замести захарта при печене.

За подслаждане се ползват изсушени листа от стевия (цели или стрити на прах), екстракт от билката под формата на прах или в течно състояние.

*Различни проучвания във времето сочат „за възможни опасения по отношение на кръвната захар и ефекти върху репродуктивната, сърдечно-съдовата и бъбречната системи”, които обаче впоследстие са отхвърлени.
За сметка на това Стевия листата са били използвани в продължение на векове в Южна Америка, като преминават през поколения традиция за лечение на захарен диабет. Милиони японци използват стевия повече от 30 години, като не е съобщавано за вредни ефекти.

*Цената й изглежда висока, но имайки предвид, че се ползва в много малки количества се изразходва за дълъг период от време.

Фурми

Фурмите са сладкият плод на финиковата палма. Те са лесно смилаеми, а диетичните фибри помагат да се придвижат отпадъчните вещества през дебелото черво и помагат за предотвратяването на абсорбирането на LDL холестерол (така наречения лош холестерол). Съдържат желязо, калий, витамини от група В, лутеин и зеаксантин, които подпомагат очното здраве, съдържа танини, както и полифенолни антиоксиданти и др.

Фурмите са чудесна храна и сами по себе си, но имайки предвид високото съдържание на захари в плода трябва да се консумират в умерени количества.
*Избирайте натурални фурми, без добена захар и необработени.

Повече за полезните свойства на фурмите, като и да закупите петмез от фурми можете от  ТУК.

Рожков

Рожков е вечнозелено растение от семейство бобови. Отглежда се заради ядливите си шушулки, които са източник на захар още преди масовото разпространение на захарната тръстика и захарното цвекло. Шушулките се изсушават и стриват на прах, който се отличава с характерен вкус, напомнящ смесица от карамел и какао. Продава се и под формата на сироп.

Съдържа около три пъти повече калций от какаото, витамини B1, A, B2, магнезий, калий и микроелементи желязо, мед, никел, манган и хром. Рожков помага при гадене, повръщане и стомашно разстройство. Може да се използва не само като естествен подсладител, а и като стабилизатор и сгъстител в различни печива и им придава типичен какаово-карамелен вкус.

Петмез от така полезния рожков може да закупите от ТУК.

И заключението днес: Въпреки, че естествените подсладители са подходящи заместители на захарта, повечето от тях са висококалорични и трябва да се употребяват в малки количества.

Или казано с други думи „Консумирайте с удоволствие и МЯРКА”

Първата част на статията вижте ТУК

Тарталети с крем сирене и ягоди.

Шоко мини торта.

Протеиново брауни.

Карамелени мъфини с шоколадови капки.

Палачинкова торта с праскови.

Кокосов пай с череши.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *